Teksten die jouw verhaal vertellen
Alle bedrijven hebben een prachtig verhaal te vertellen dat helpt bij de verkoop van hun producten en diensten. Ook het jouwe! Wij helpen je heel graag om dat verhaal de wereld in te sturen en te laten schitteren!
Professionele teksten laten schrijven
Webteksten
Jouw vakkennis en verhaal met ons schrijftalent!
Je website is méér dan het visitekaartje van je bedrijf. Het is je voornaamste marketingtool! Je kunt dan ook maar best professioneel overkomen op je website. Daar horen natuurlijk duidelijke, goed geschreven teksten bij. Misschien heb je zelf niet de skill, de tijd of de inspiratie om te schrijven. We kunnen je sowieso helpen!
Webteksten schrijven is altijd een samenwerking: jouw vakkennis en onze skill om jouw verhaal te vertellen. Op die manier gaan we samen de kracht van jouw business en de waarde van je producten in de kijker zetten.
Koen is ontzettend goed in zijn vak. Hij weet altijd het probleem van zijn klanten op de beste manier op te lossen. Zijn onklopbare technische kennis en ervaring zijn zijn grootste troeven. En geen enkele concurrent kan tippen aan zijn uitstekende dienstverlening. Maar hij kent zó goed zijn vak dat hij moeite heeft om uit te leggen aan potentiële klanten wat hij precies doet. Die knappen steeds af op zijn vakjargon.
Daarom neemt Koen een professionele VerhalenVerteller onder de arm. Die is
opgeleid om ingewikkeld vakjargon dat potentiële klanten meteen doet wegklikken op zijn website om te zetten in mensentaal. Nu weten klanten exáct welk probleem hij voor hen kan oplossen: hun slechte wifiverbinding optimaliseren zodat ze vlot en zonder frustraties op internet kunnen surfen.
Voel je je onzeker over je huidige webteksten? Vraag ons dan gerust om vrijblijvend advies!
Blogposts
Een geschenkje voor potentiële klanten!
Een blogpost is een digitaal cadeau aan je websitebezoeker. En iedereen weet dat relatiegeschenken wérken. Blogs zijn de perfecte manier om je expertise te delen met je huidige én potentiële klanten. Op die manier versterk je de vertrouwensband met bekende contacten en prikkel je de nieuwsgierigheid en interesse van nieuwe klanten.
Er is een waaier aan mogelijkheden in onze samenwerking: van complete autonomie tot volledige ontzorging. Blog-doe-het-zelvers kunnen ons advies vragen over topicideeën of eigen blogteksten door ons laten nalezen of herschrijven. Maar ook wekelijks of maandelijks een blogpost aanleveren is een optie, in een tekstformaat naar keuze of zelfs helemaal ingevoerd in jouw CMS!
Linda heeft een succesvol bedrijf en een mooie website. Ze gelooft niet echt in blogposts. Bovendien zijn ze zo tijdrovend om te schrijven. Na twee teksten zit ze al helemaal zonder inspiratie. En het duurt uren vooraleer ze nog maar een beetje tevreden is van haar tekst. Hoe zou ze op die manier wekelijks voor een nieuwe blog kunnen zorgen op haar website? En wat als niemand haar teksten leest?
Nadat ze 3 collega-ondernemers heeft horen vertellen over de kracht van blogposts, besluit Linda om ze toch nog een kans te geven. Ze contacteert een VerhalenVerteller die alvast maandelijks voor een blogpost zorgt. Die blogs missen hun doel niet! Niet alleen stijgt het aantal websitebezoekers aanzienlijk, maar haar bedrijf krijgt ook nog eens meer persaandacht dankzij haar blogs.
Wil je met blogposts meer bezoekers verwelkomen op je website? Vraag ons gerust om vrijblijvend advies!
Teksten voor sociale media
Een noodzakelijk kwaad of een unieke kans?
Zie je je sociale media meer als een noodzakelijk kwaad dan een unieke kans om potentiële klanten te bereiken? Vind je het een (z)ware opdracht om telkens weer nieuwe posts te verzinnen? Dan hebben wij vast wel een oplossing die bij jou past. Sinds 2020 beheren we zelf geen pagina’s meer op sociale media maar we leveren heel graag ideeën aan of concrete posts in de vorm van afbeeldingen of (korte) teksten. Zo hou je je bedrijfspagina’s levendig en sprankelend met nieuwe content.
Wil je je sociale media toch liever volledig uit handen geven, dan wijzen we je graag in de richting van de juiste partner!
Geert heeft een hekel aan sociale media. Het is voor hem een bron van frustratie en afleiding. Helaas heeft het zijn bedrijf al veel nieuwe klanten opgeleverd. Maar hij weet echt niet meer wat hij nog meer kan verzinnen om op zijn bedrijfspagina te zetten. Het lijkt ook alsof sommige posts compleet genegeerd worden. Hoe kan hij ervoor zorgen dat zijn berichten worden gelezen? En welke sociale mediakanalen zijn nu wel of niet interessant voor zijn bedrijf? Moet hij op alle kanalen actief zijn?
Met al die vragen stapt Geert naar een VerhalenVerteller. Die geeft hem advies over welke sociale media interessant interessant zijn voor zijn niche, vertelt iets over de mogelijkheden van advertenties, geeft tips om berichten op een kosteloze manier extra in de kijker te zetten en levert genoeg content aan om de komende maanden 3 keer per week iets te kunnen publiceren. Geert plant de posts elke week zelf in op zondagochtend, gezellig bij een kop koffie. Eigenlijk geniet hij er op die manier nog wel van, zeker als hij ziet hoeveel nieuwe volgers het hem oplevert.
Zie je door al die verschillende sociale media door de bomen het bos niet meer? Vraag ons om advies!
Spookteksten
Jouw verhaal in de picture, ons talent achter de schermen
Je websitebezoekers hebben misschien hun ziel niet over voor jouw vakkennis, maar vast wel hun e-mailadres. Wil je op een eerlijke manier een trouwe lijst contacten opbouwen? Dan werkt het om een e-book weg te geven in ruil voor de contactgegevens van je bezoekers. Weet je zelf niet hoe te beginnen aan een boek? Schakel ons dan in als ghostwriters. Wij schrijven voor jou een professioneel boek op basis van jouw inzichten en expertise terwijl jouw naam op de cover prijkt en je alle rechten zelf behoudt. Credits zijn lief maar geen must.
Jij kiest zelf de balans tussen zelf doen en uit handen geven waar jij je het beste bij voelt.
Ronny koopt al jaren e-mailadressen aan via een online platform. Dat is niet alleen duur maar naar zijn gevoel ook enorm achterhaald. Elk jaar merkt hij dat meer mensen afhaken en uitschrijven op zijn nieuwsbrieven. Nochtans steekt hij er veel tijd in. Wanneer hij al zijn vrienden en kennissen toevoegt aan zijn adressenlijst in een wanhopige laatste poging om zijn nieuwsbrief levend te houden, krijgt hij daar negatieve reacties op. Hij wil graag een nieuw publiek opbouwen dat écht geïnteresseerd is in zijn kennis en advies.
Op een geïnspireerde avond schrijft hij een document van 20 pagina’s. Het is een stroom van gedachten over zijn werkwijze en unieke klantenaanpak met daarenboven een reeks van 10 waardevolle tips voor mensen die overwegen om kledij op maat aan te schaffen. Dit document stuurt hij naar een VerhalenVerteller. Die gaat ermee aan de slag en al snel wordt een nieuw e-book geboren! De mensen die interesse hebben om het e-book te downloaden, blijken ook met plezier zijn wekelijkse nieuwsbrieven te lezen. Veel klanten spreken Ronny zelfs aan over zijn boek.
Heb je een fantastische schrijfidee dat je zelf niet kunt uitwerken? Contacteer ons dan vrijblijvend!
Doe-het-zelf
Second opinion: taal + SEO
Jouw schrijfwerk geoptimaliseerd (voor het web)
Je kent je eigen vak natuurlijk het best van allemaal! Dat is de spirit van veel ondernemers. Dat is erg begrijpelijk maar het is ook logisch dat niet iedereen een geboren schrijver is. Voel je je onzeker over je teksten? Dan kun je bij ons terecht voor een second opinion. Wij kijken na of de tekst vlot leesbaar is voor het web en verwijderen spelfouten en grammaticale uitschuivers. Zo kun je met een gerust hart op die ‘send’-knop klikken of duwen.
Wij voeren allerlei tekstcorrecties uit. Of het nu om nieuwsbrieven, blogs of e-mails gaat. Bezorg ons het document dat we voor je moeten nalezen en wij bezorgen het terug met de nodige aanpassingen. Webteksten kunnen we zelfs rechtstreeks corrigeren in je cms en we herschrijven je online teksten ook met plezier in functie van zoekmachineoptimalisatie.
Veerle, de administratieve werkkracht van een architectenbureau wordt door haar baas Michaël aangesproken op haar lage productiviteit. Ze is ook steeds vaker gespannen op kantoor of afwezig wegens ziekte. Een openhartig gesprek brengt het onderliggende probleem aan het licht. Veerle was nooit een spellingskampioen en heeft geen vlotte pen. Elke uitgebreide e-mail kost haar bijna een halfuur en een offerte opmaken en uitsturen, zeker via openbare aanbesteding, kost haar altijd extra dagen.
Michaël denkt er niet aan om Veerle te ontslaan want zij is een veel te grote aanwinst voor zijn bedrijf. In plaats daarvan gaat hij ten rade bij een professionele VerhalenVerteller. Die zal op regelmatige basis Veerles belangrijkste teksten onder de loep nemen en herschrijven waar nodig. Zo kan Veerle zich beter focussen op haar takenpakket en steekt ze minder energie in het sleutelen aan haar zinsconstructies. Ze kan nu focussen op wat ze het liefste en het beste doet! Dit geeft haar zelfvertrouwen een boost.
Voel je je onzeker over je huidige (web)teksten? Vraag ons dan gerust om vrijblijvend advies!
Jouw verhaal in tekst?
Wij werken heel graag met je samen, of je nu op zoek bent naar een beetje ondersteuning of totale ontzorging.